Frakt og levering

Frakt og levering
Northflex bruker Postnord som befrakter. Se vilkår under.Dette er gjeldene for varer som er på lager. Om produktet er utsolgt vil det forekomme en dato på produktsiden som vil gi et estimat når produktet er tilgjengelig for utsendelse.

Postnord servicepakke
Servicepakke (også kjent som MyPack Collect) blir levert til ditt nærmeste hentested, hvor du henter pakken selv. Du kan forvente at varen din kommer innen 2-4 dager, avhengig av hvor i landet du befinner deg. Når pakken din er klar til henting, sender Postnord deg en melding slik at du kan planlegge når det passer deg å hente den. Du har en uke på deg til å hente pakken, og hvis du trenger mer tid, kan du enkelt forlenge hentefristen via lenken i meldingen. Vi sender deg også en påminnelse etter 3 dager hvis pakken ikke er hentet. Etter 7 dager vil pakken bli returnert til oss.

Postnord hjemlevering

Hjemlevering, også kjent som MyPack Home, skjer vanligvis på kveldstid frem til kl. 22. Du får et varsel via SMS eller e-post dagen før pakken leveres, med informasjon om leveringen og en lenke til en side der du kan velge leveringsalternativ og tidspunkt. Sjåføren gir deg et varsel ca. 30 minutter før ankomst. Du må være hjemme for å motta pakken, og du må selv bære produktet inn.

Transportskade
Hvis varen har blitt skadet under transport, er det viktig at du informerer oss så snart som mulig. Ta gjerne bilde av emballasjen og send dette umiddelbart til post@northflex.no. Det er nødvendig at e-posten inneholder en detaljert beskrivelse av eventuelle skader som har oppstått.

Uavhentede varer (Servicepakke/MyPack Collect)
Dersom varen ikke hentes innenfor angitt hentefrist, vil den automatisk returneres til oss. Vennligst vær oppmerksom på at uavhentede pakker ikke kvalifiserer som gyldig bruk av angreretten. Dette innebærer at du mister retten til å gå fra avtalen, og at det vil påløpe et returgebyr. Returgebyret omfatter følgende kostnader:
  • Utgående fraktkostnader, som kunden har betalt ved bestilling.
  • Returfraktkostnader tilbake til oss. Priser for returfrakt finner du her.
  • Et administrasjonsgebyr på 249 kr.
Feil oppgitt informasjon
Dersom varen returneres på grunn av feilaktig oppgitt leveringsinformasjon, vil dette ikke bli ansett som gyldig bruk av angreretten, og kunden vil bli belastet et returgebyr. Returgebyret for feil oppgitt leveringsinformasjon omfatter de samme kostnadene som for uavhentede varer.